Open forum

Open forum over zelfregulerend leren bij de FSW

maandag 24 juni 2024
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Zaal
Ntb
‘Students who set superior goals, proactively monitor their learning intentionally, use strategies effectively, and respond to personal feedback adaptively not only attain mastery more quickly, but also are more motivated to sustain their efforts to learn’ (Zimmerman, 2012)

Zelfregulerend leren, dat is leren waarbij studenten hun eigen leerproces plannen, monitoren en evalueren, staat steeds meer in de spotlights. Wat is jouw visie op zelfregulerend leren, en welke ondersteuning is hiervoor nodig binnen je opleiding en/of de faculteit?

Graag nodigt de Vaste Commissie Onderwijs (VCO) docenten en studenten van FSW uit voor een open forum waar we dit thema gezamenlijk uit zullen diepen. Dit vanuit de opdracht om te onderzoeken of verdere ondersteuning wenselijk is bij het verwerven van zelfregulerende vaardigheden. Zowel het perspectief van studenten als docenten is zeer waardevol om hier een beter beeld van te krijgen.

Wat zouden we kunnen doen op het gebied van visie, beleid en (leer)doelen, curriculum, evaluatie of deskundigheidsbevordering? Als je hierover mee wil denken, meld je dan aan voor één van de twee sessies.

Meedenken?

Er zijn twee sessies: 15:00-16:00 (Nederlandstalig) en 16:00-17:00 (Engelstalig).

Meld je aan