Webinar, Q&A, and discussion

donderdag 26 september 2024
De voertaal is Engels
Online

Deze Connect & Implement sessie is onderdeel van de Open Science Week. Kristina Hettne (UBL, Centre for Digital Scholarschip) en Alessa Gambardella (FWN data steward) zullen FAIR Implementation Profiles introduceren in hun presentatie "An introduction to FAIR Implementation Profiles: driving choices for going FAIR".

Abstract (Engels)

While the Findable, Accessible, Interoperable, Reusable (FAIR) principles have been around for a decade, implementing them still remains a challenge. More recently implementation tools and workflows have trickled down to research communities beyond dedicated projects to support increasing demand for FAIR and open data from funders.

In this session, we will introduce you to FAIR Implementation Profiles (FIPs) as a means for research communities to declare FAIR implementation choices (e.g. identifiers, metadata standards, licenses). We will share with you what they are, how they are made, and why they are useful as well as show you resources for building and finding them.

Deze sessie

Het hoofdonderdeel van de sessie duurt een uur, en er is extra tijd om vragen te stellen en de discussie voort te zetten voor degenen die wat langer willen blijven. Iedereen die in het onderwerp geïnteresseerd is, is van harte welkom. Als je lid bent van de Universiteit Leiden Research Data Management Community, heb je een kalender-uitnodiging ontvangen. Als je geen lid bent, of de e-mail niet ontvangen hebt, kun je je voor de Connect & sessie aanmelden door even naar datamanagement@library.leidenuniv.nl te mailen.

Over de Connect & events

Deze sessie is onderdeel van de "Connect & ..." meeting serie, georganiseerd door en voor de Universiteit Leiden Research Data Management Community. De meetings vinden elke maand plaats, op verschillende dagen en tijdstippen, zodat iedereen de kans krijgt deel te nemen. Onderwerpen en sprekers worden geselecteerd op basis van input van de Community. Je kunt een suggestie in de Community Teams space plaatsen, of een mail sturen naar datamanagement@library.leidenuniv.nl.

Als je ook graag onderdeel wil uitmaken van de Research Data Management Community, kun je dit formulier invullen.