Connect & Preserve: Preserving digital-born information

De voertaal is Engels.
Bezoekadres
Online

Heb je in je werk als onderzoeksondersteuner of onderzoeker te maken met 'digital-born' data? Dan is ons eerste Connect & evenement van het jaar interessant om bij te wonen. Imelda van Hooijdonk, adviseur archief en informatiebeheer bij het Administratief Shared Service Centre, introduceert, en vraagt feedback op, een gezamelijk Universiteitsbibliotheek- en Universiteitsarchief-project over digital-born data binnen de universiteit.

Abstract (Engels)

The university library and the university archives are in a collaborative project to do a quick scan concerning digital born data and possible heritage. The arrival of the digital age gave us many ways to create and store information,  but also many formats to do so. Some of this information needs to be preserved for long periods of time. We would like to discuss the  'black hole' that exists in our knowledge about data and information that needs to be preserved long term. We would also like to hear about best practices concerning data preservation from different scientific communities.

Deze sessie

Deze Connect & sessie vindt online plaats en duurt een uur. Na de inleidende presentatie is er tijd voor vragen en (informele) discussie. Iedereen die in het onderwerp geïnteresseerd is, is van harte welkom. Als je deel uitmaakt van de Universiteit Leiden Research Data Management Community, heb je een kalender-uitnodiging ontvangen. Als je hier niet op de contactlijst staat, kun je je voor de Connect & sessie aanmelden door naar datamanagement@library.leidenuniv.nl te mailen.

Over de Connect & sessies

Deze sessie is onderdeel van de "Connect & ..." serie van sessies over alles wat met onderzoeksdatamanagement te maken heeft. De sessies, georganiseerd door en voor de Universiteit Leiden Research Data Management Community, zijn bijna altijd online en normaal gesproken met een inleidende presentatie gevolgd door vragen en informele discussie. Ze vinden maandelijks plaats, op verschillende dagen en tijdstippen, zodat iedereen de kans krijgt om deel te nemen. Onderwerpen en sprekers worden geselecteerd op basis van input van de Community. Je kunt een suggestie in de Community Teams-omgeving plaatsen, of een mail sturen naar datamanagement@library.leidenuniv.nl.

Wil je ook graag deel uitmaken van de Research Data Management Community? Vul dan dit formulier in.