Congres/symposium

Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Wil je je horizon verbreden en de internationale mogelijkheden aan de Universiteit Leiden verkennen en benutten? Tijdens de International Experience Week biedt dit evenement speciaal voor medewerkers waardevolle informatie, inspiratie, en praktische strategieën om je academische en professionele reis te verrijken. Zo hoor je over de internationale ervaringen van anderen, en kom je in contact met experts op het gebied van internationalisering.

09:15-09:30

Welkom met water, thee, koffie en wat lekkers

9:30-10:00

Verken je mogelijkheden en ontdek jouw opties in internationale stafmobiliteit

Begin de dag met een ontdekkingstocht door de diverse internationale mobiliteitsopties voor medewerkers. Deze sessie belicht programma's en initiatieven die personeelsuitwisselingen, ontwikkelingsmogelijkheden en wereldwijde samenwerking ondersteunen.

10:00-10:30

Leiden University's inspiring heroes in international learning experiences

Laat je inspireren door de verhalen van uitzonderlijke individuen aan onze universiteit die een significante impact hebben gemaakt door hun internationale leerervaringen.

09:30-10:30

International Credit Mobility (ICM) 2024 - Project Kickoff (alleen op uitnodiging)

Je krijgt een overzicht van het komende ICM-project, inclusief doelstellingen, tijdlijnen en belangrijke verantwoordelijkheden. Ontdek hoe je kunt bijdragen aan en profiteren van dit internationale initiatief.

10:30-10:45

Pauze met water, thee, koffie en wat lekkers

10:45-11:15

Ontdek de impact en voordelen van de Europese Universiteitsalliantie Una Europa

De Universiteit Leiden is onderdeel van Una Europa, een Europese Universiteitsalliantie van elf toonaangevende onderzoeksuniversiteiten. Deze sessie belicht de voordelen van Una Europa, zoals onderzoeks- en onderwijsinitiatieven over de grens en uitgebreide mobiliteit voor studenten en medewerkers. Je krijgt praktische ideeën over hoe je het netwerk, de middelen en de financiering van de Una Europa-alliantie kunt benutten.

10:45-11:15

Erasmus+ Blended Intensive Programme: Alles wat je moet weten

Krijg inzicht in het Erasmus+ Blended Intensive Programme, een dynamisch initiatief dat virtueel en fysiek leren combineert. Leer meer over de structuur, voordelen en effectieve implementatie ervan.

11:15-11:45

I@H campfire sessie: Strategieën voor een globale leeromgeving

Doe mee aan een interactieve sessie gericht op Internationalisation at Home (I@H). Deel strategieën, bespreek uitdagingen en verken innovatieve benaderingen om een globale leeromgeving binnen onze universiteit te creëren.

11:15-11:45

Erasmus+ mogelijkheden: Europese financiering voor hoger onderwijs projecten

Verken verschillende Erasmus+ financieringsmogelijkheden voor het hoger onderwijs. Deze sessie behandelt belangrijke programma's, aanvraagprocessen en tips voor het verkrijgen van subsidies om je projecten en initiatieven te ondersteunen.

11:45-12:15

Je carrière internationaliseren door internationale leerervaringen

Begrijp hoe internationale ervaringen je carrièrekansen aanzienlijk kunnen verbeteren. Leer over de belangrijkste voordelen, hoor succesverhalen en krijg praktisch advies over het integreren van wereldwijde kansen in je carrière pad.

12:15-13:00

Netwerklunch

Sluit de dag af met een netwerklunch. Maak contact met collega's en experts, deel ervaringen en bespreek potentiële samenwerkingen tijdens een ontspannen en informele lunch.

Mis deze kans niet om je horizon te verbreden en toegang te krijgen tot de internationale mogelijkheden die beschikbaar zijn aan de Universiteit Leiden. We kijken ernaar uit je daar te zien!

Nu inschrijven