Publiekspresentatie Leidschrift: ‘Handelingen en Herdenkingen: 450 jaar Leidens Ontzet’

woensdag 11 september 2024
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Teldersauditorium

Deze zomer publiceerde Leidschrift ter anticipatie op de komende 3 oktoberviering het nummer ‘Handelingen en Herdenkingen: 450 jaar Leidens Ontzet’, met bijdragen die een nieuwe blik werpen op de geschiedenis van deze viering. Op woensdagavond 11 september 19:00 is de officiële publiekspresentatie van dit nummer in het Telders Auditorium van het Academiegebouw. In samenwerking met de 3 October Vereeniging zullen we deze avond in gesprek gaan met verschillende auteurs die aan het nummer hebben bijgedragen en reflecteren op de historische betekenis van dit uniek stukje stadsgeschiedenis. Achteraf is er de mogelijkheid met auteurs, redactieleden en andere bezoekers na te praten onder het genot van een drankje.

Kun je niet wachten tot het symposium? Het nummer zelf is te verkrijgen via de webshop van Leiden University Press.

Speciale dank gaat uit naar het Leids Mediafonds voor het mede mogelijk maken van dit symposium.

Aanmelden

Aanwezig zijn bij dit evenement? Aanmelden is niet verplicht, maar wordt wel aangemoedigd. Je kan je aanmelden via onderstaande button.

Aanmelden voor dit evenement