Open Dialoogsessie

Tweede Open Dialoogsessie Sociale Veiligheid: Machtsrelaties en Dynamiek

dinsdag 24 september 2024
Bezoekadres
Faculteit der Sociale Wetenschappen, Pieter de la Court gebouw, Wassenaarseweg 52
Zaal
De zaallocatie wordt later bekendgemaakt

De Young Academy Leiden (YAL) organiseert samen met Human Resources (HR) de Open Dialoogsessies Sociale Veiligheid. Met de sessies willen we een ruimte te creëren waar ieders stem wordt gehoord. De discussies die plaatsvinden worden omgezet in concrete acties, zodat de collectieve ervaringen van medewerkers direct worden ingebed in het universiteitsbeleid. Zo hopen we samen stap voor stap de sociale veiligheid in de academische wereld te verbeteren. Onze tweede sessie, gericht op het thema ‘Machtsrelaties en Dynamiek’, vindt plaats op dinsdag 24 september.

Het doel is om de kloof te bespreken die soms bestaat tussen het beoogde doel van beleid en de daadwerkelijke uitwerking ervan in de praktijk. We zullen de complexiteiten van machtsrelaties en dynamiek binnen en met onze academische gemeenschap bespreken en input verzamelen voor concrete stappen. Prof. dr. Sarah de Rijcke, decaan van de Faculteit der Sociale Wetenschappen, zal het evenement hosten.

Agenda

• Openingstoespraak gevolgd door een gesprek met de deelnemers, geleid door Prof. dr. Sarah de Rijcke, decaan van de Faculteit der Sociale Wetenschappen.
  • Human Resources geeft een overzicht van de input die tijdens de vorige dialoogsessie verzameld werd en wat ermee is gedaan. Zij zullen de genomen actie in nieuwe en bestaande initiatieven delen.
  • Dialogen waarin we in kleine groepjes het thema ‘Machtsrelaties en Dynamiek’ verkennen.

Tijdens deze dialoogsessie wordt opnieuw input verzameld om het beleid en initiatieven rondom sociale veiligheid te verbeteren. Tijdens een volgende sessie zal Human Resources deze input en de genomen acties presenteren.

Let op

• Hoewel deze sessies bij verschillende faculteiten worden gehouden, is al het universiteitspersoneel van harte welkom, ongeacht bij welke faculteit je werkt.
  • Ook als je de eerste dialoogsessie hebt gemist, kun je meedoen.
  • We moedigen je aan om een collega mee te nemen die kan bijdragen aan onze discussies.

Er zullen hapjes en drankjes aanwezig zijn.

We beperken het aantal deelnemers tot 50 om een open dialoog te waarborgen.

Meld je hier aan