Week of Indonesia-Netherlands Education and Research (WINNER)

maandag 23 september 2024 - donderdag 26 september 2024
Zie programma

In de week van 23 september wordt de vijfde (hybride) editie van de Week of Indonesian Netherlands Education and Research (WINNER) gehouden, deze keer voor het eerst in Nederland.

Meld je aan

Ben je student, docent, of onderzoeker en geïnteresseerd in de Leidse samenwerking met Indonesië? Meld je dan aan! Je kunt fysiek of online meedoen.

Aanmelden

WINNER is een samenwerking tussen onder andere het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, NWO, KNAW, NUFFIC, de Nederlandse Ambassade in Jakarta, Indonesian Innovation and Research Agency (BRIN), Directoraat Generaal voor Hoger Onderwijs van Indonesië, Indonesian Young Science Academy en de Indonesische Ambasade Den Haag.

Dag 1 (dinsdag 24 september)

De eerste dag vindt in Den Haag plaats op uitnodiging van OCW. Wim van den Doel (Dean van de Leiden-Delft-Erasmus alliantie, LDE) zal een overeenkomst tekenen met het Directoraat Generaal Hoger Onderwijs van Indonesië voor de financiële matching van het INUCoST project.

INUCoST staat voor Indonesian Netherlands Collaboration on Sustainable FuTures en is een samenwerking tussen de LDE alliantie met vijf Indonesische universiteiten: Universitas Airlangga in Surabaya, Universitas Gadjah Mada in Yogyakarta, Universitas Indonesia in Depok, Institut Teknologi Bandung en Universitas Mulawarman in Samarinda, Kalimantan.

INUCoST is het eerste Nederlandse consortium dat met Indonesische universiteiten samenwerkt dankzij matching funds van de Indonesische Directoraat Generaal Hoger Onderwijs. Een aantal activiteiten zijn al gestart, waaronder de eerste LDE minor in Indonesië (in samenwerking met de Universitas Indonesia).

Dag 2 (woensdag 25 september)

De tweede dag bevat hybride sessies op verschillende Nederlandse universiteiten over belangrijke thema’s gerelateerd aan de samenwerking met Indonesie, waaronder Energie, Gezondheid, Landbouw, Water, Recht & Juridisch en Cultuur & Geschiedenis. Jonge onderzoekers, hoogleraren en alumni van de Universiteit Leiden zullen presentaties verzorgen tijdens deze sessies:

• Rijksuniversiteit Groningen: Energie en Duurzaamheid

• Online via RingCentral: Landbouw en Voedsel

• Radboud Universiteit Nijmegen: Water

• Nuffic Den Haag: Gezondheid

• Online via RingCentral: Recht

• Universiteit Leiden: Cultuur en Geschiedenis

Dag 3 (donderdag 26 september)

De derde dag bestaat uit hybride sessies met als afsluiting een fysieke bijeenkomst georganiseerd door de Indonesische ambassade in het Indonesia House in Amsterdam. ’s Ochtends zal het Office of Leiden University in Indonesia een online sessie verzorgen over INUCoST.

Bekijk hier het volledige programma van dag 3.