Congres/symposium

A0.06 Auditorium

Meld je aan!

Kom naar de conferentie Publiek Leiderschap met Perspectief

De praktijk van publiek leiderschap heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke verandering doorgemaakt. Traditionele opvattingen over leiderschap worden steeds vaker herzien, en wetenschappelijk onderzoek richt zich op nieuwe vormen en doelen van leiderschap binnen het publieke domein.

De conferentie brengt verschillende perspectieven op publiek leiderschap samen, zowel vanuit de wetenschap als de praktijk. Dit evenement biedt een unieke kans om te leren en geïnspireerd te raken door de nieuwste inzichten en ontwikkelingen in publiek leiderschap.

Wat kun je verwachten?

Tijdens deze conferentie zullen de inzichten uit het vierjarige onderzoeksprogramma "Verder met Publiek Leiderschap" (VPL) worden gepresenteerd. Dit programma heeft de laatste ontwikkelingen en inzichten in publiek leiderschap onderzocht en brengt nu deze bevindingen naar voren.

De invulling van de conferentie kent een unieke combinatie van theorie en praktijk. Zo raak je geïnspireerd door verschillende sprekers, verneem je de laatste perspectieven op het gebied van publiek leiderschap en deel je jouw perspectieven en ideeën met gelijkgestemden. Middels lezingen, workshops, paneldiscussies, een scriptieprijs en gesprekken heb jij de inspiratie en kennis om publiek leiderschap vorm te geven in jouw organisatie.

Voor wie is deze conferentie?

De conferentie verwelkomt ambtenaren, wetenschappers en studenten. Toegang is gratis voor medewerkers van VPL-partnerorganisaties, medewerkers van Universiteit Leiden en UL master studenten.

Het programma

Het programma van de conferentie ziet er als volgt uit.

Tijd Activiteit
12.30-13.00 Inloop
13.00-13.50 Plenair programma
14.00-14.50 Workshop ronde 1 (zelf te kiezen)
14.50-15.00 Koffiepauze
15.00-15.50 Workshop ronde 2 (zelf te kiezen)
15.50-17.00 Plenair programma
17.00-18.00 Borrel

Sprekers worden later via de conferentiewebsite en sociale media van het Leiden Leadership Centre bekend gemaakt.

Wat is het Verder met Publiek Leiderschap (VPL)-programma?

Het VPL-programma verenigt de ervaring en kennis van partners, uit het publieke domein met de academische inzichten van de Universiteit Leiden. Binnen dit programma wordt de impact van leiderschap binnen (en tussen) teams en organisaties in het publieke domein dieper verkend. Tijdens deze conferentie willen we een breder publiek deelgenoot maken van: de inzichten, openstaande vraagstukken en aanverwante ontwikkelingen rond publiek leiderschap.

Deze conferentie wordt mede mogelijk gemaakt door de partnerorganisaties van het VPL-programma: