Lezing | Presentaties

Hoe overleven we? Francine Oomen en psychologiestudenten over trauma van generatie op generatie

donderdag 10 oktober 2024
10 oktober / 18.30-20.30 uur (inloop 18.00 uur)
Bibliotheek Nieuwstraat
Nieuwstraat 4
2312 KB Leiden

Gratis toegang

Aanmelden per e-mail: clinicalpsychology@fsw.leidenuniv.nl

Francine Oomen: De geschiedenis herhaalt zich

Graven, spitten, onderzoeken en verklaren van eigen gedrag en denken is wat Francine Oomen doet in haar boeken. In “Hoe overleven we” schetst  de schrijfster op indringende wijze de gevolgen van trauma en hoe deze gevolgen voelbaar blijven of zelfs sterker worden over generaties heen. Francine komt in de Leidse bibliotheek een lezing geven. Tijdens deze lezing maakt Francine dit gevoelige thema bespreekbaar in interactie met het publiek.

Studenten over trauma à trauma à …

Het werk van Francine Oomen is een bron van inspiratie voor velen en haar boeken behoren ook voor veel Leidse studenten tot de favorieten. Studenten kiezen aan het begin van de bachelorcursus Klinische psychologie een boek en verbinden dat met de wetenschappelijke literatuur in een essay. Lisa van der Niet en Maja van Waard bespreken karakters en situaties uit het boek “Hoe overleven we” vanuit een klinisch psychologisch perspectief. Ook zij graven, spitten, onderzoeken en verklaren met als doel u en zichzelf te informeren over de huidige kennis over dit onderwerp, en belangrijker, of er ook mogelijkheden zijn om de cyclus: trauma à trauma à …  te doorbreken.

Bplus

Het is voor ons belangrijk om een breed publiek bij de lezing te betrekken omdat we onze kennis graag delen en ook graag van anderen leren. Daartoe is er contact gezocht met bibliotheek BplusC in Leiden.

Gratis toegang

De lezing kan gratis bijgewoond worden. Het aantal plekken is beperkt tot tachtig bezoekers, op 10 oktober / 18.30-20.30 uur (inloop 18.00 uur).

E-mail: clinicalpsychology@fsw.leidenuniv.nl
U ontvangt binnen een dag een bevestiging.