Studium Generale

2311 BD Leiden
Zaal
019

Op donderdagavond 10 en 24 oktober, en 7 en 21 november bespreekt prof.dr. Ineke Sluiter een tragedie van een van de ‘Grote Drie’ Griekse tragedieschrijvers: Aeschylus, Sophocles en Euripides. Telkens vormen één tragedie en de stress-situatie die erbij hoort, het uitgangspunt voor een behandeling van ‘het laatste nieuws’ van vandaag de dag.

Met op 10 oktober: Euripides’ Medea, en de vraag: kunnen we een kindermoordenaar begrijpen? En kan een tragedie therapeutisch worden gebruikt om over stress en trauma te praten?

Medea op een nek-amfora met rode figuren, ca. 330 v.Chr, Cumae, via Wikimedia Commons

Studium Generale lezingen zijn gratis toegankelijk, voor iedereen. Voor deze lezingenreeks is aanmelden niet verplicht. Het kan wel, hier, voor wie op de hoogte gehouden wil worden van wijzigingen/een herinnering wil ontvangen. Deze lezingenreeks organiseren wij i.s.m. Home Academy. Zij maken tijdens de lezing een audio-opname. Gelieve daarom wel op tijd aanwezig te zijn.

Meer informatie over de Studium Generale lezingenreeks Griekse tragedie: het laatste nieuws!