Leiden-Delft-Erasmus Universities Conferentie Governance of Migration and Diversity

woensdag 13 november 2024
Scheltema
Marktsteeg 1
2312 CS Leiden

Tijdens deze conferentie bekijken we hoe het verleden, het heden en de toekomst van het beheer van migratie en diversiteit met elkaar verweven zijn. Hoe, wanneer en waarom structureert het verleden de huidige samenleving en wat kunnen of mogen we verwachten voor de toekomst? Migraties in de afgelopen decennia en beslissingen over hoe om te gaan met migratie en diversiteit structureren de huidige samenleving en beperken en definiëren beleidsopties.

Deze jaarlijkse LDE GMD-conferentie brengt onderzoekers, beleidsmakers, praktijkmensen, maatschappelijke organisaties en academici samen om te onderzoeken hoe we kunnen leren van migraties in het verleden en hoe samenlevingen zijn omgegaan met diversiteit. Door zich te richten op de uitdagingen en kansen van het verleden, creëert deze conferentie perspectieven voor een agenda voor de toekomst. Het is een gelegenheid om elkaar te ontmoeten en ervaringen en ideeën uit te wisselen.

12:00-   12:30     Walk-in and Conference registration (with Coffee and tea)

12:30 – 12:40     Welcome and plenary opening

• Marlou Schrover (Leiden University)
  • LDE GMD Student Board