Save the date: Vier 40 Jaar Bestuurskunde op 27 november in Den Haag!

woensdag 27 november 2024
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Op woensdag 27 november vieren we het 40-jarig jubileum van Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden. We nodigen je van harte uit om dit feest met ons te vieren in ons instituut in Den Haag!

Reden voor een feestje?

Sinds 1984 is Bestuurskunde niet meer weg te denken uit Nederland. 40 jaar later rijst de vraag: is de discipline klaar voor een nieuwe fase?

In een tijd waar crisissen elkaar opvolgen en de kloof tussen overheid en burger groeit, is bestuurskunde relevanter dan ooit.

Maar wat is de impact van de afgelopen vier decennia?

Wat kun je verwachten?

•  Inspirerende paneldiscussies en lezingen waarin we de invloed van bestuurskunde op het openbaar bestuur onder de loep nemen.
  •  Prominente sprekers zoals Johan Remkes, Jan van Zanen en Tom-Jan Meeus delen hun inzichten.
  • Daarnaast kun je je bestuurskundige kennis en skills aanscherpen met de laatste inzichten en ontwikkelingen.
  • Wil je de volgende generatie helpen? Deel je waardevolle ervaring met toekomstige bestuurskundigen.
  • Natuurlijk is er ook tijd om bij te praten met mede-alumni en (oud)medewerkers tijdens de borrel.

Wijnhaven, Turfmarkt 99, Den Haag

13.00 – 14.00 Plenaire welkom en opening

14.00 – 15.00 Deelsessie ronde 1

15.00 – 15.15 Pauze

15.15 – 16.15 Deelsessie ronde 2

16.30 – 17.30 Plenaire afsluiting

17.30 – 19.00 Borrel

Registratie

Registratie opent binnenkort, houd deze website, nieuwsbrief en sociale media in de gaten.

We hopen je te zien op deze bijzondere dag!