Lezing

Online Info-Sessie, U.S. Business Law Summer School, Columbia, New York, Juli 2025

• Adam Kolker
donderdag 17 oktober 2024

US Business Law Summer School Program

Meld je hier aan voor de informatiesessie over het US Business Law Summer School Program

Neem deel aan de sessie met Adam Kolker, Decaan van het International and Comparative Law Programs aan Columbia Law School, voor een diepgaand overzicht van het US Business Law Summer School Program.

Dit drie weken durende, niet-geaccrediteerde programma aan Columbia University, een Ivy League-instelling in New York, is primair ontworpen voor studenten, maar staat ook open voor professionals, academici en anderen. Deelnemers werken samen met ervaren professionals, bezoeken culturele locaties en ontvangen een officieel Certificaat van Deelname.

Academische modules:

• Inleiding tot Amerikaanse juridische instellingen
    Professor Jody Kraus, Columbia Law School
  • Inleiding tot Onderhandelen
    Professor Shawn Watts, University of Kansas
  • Amerikaans ondernemingsrecht in internationaal perspectief
    Decaan John Armour, Oxford University Faculty of Law
  • Deals: De wet en economie van transacties
    Dean Emeritus David Schizer, Columbia Law School

Het programma behandelt essentiële onderwerpen zoals Amerikaanse juridische instellingen, onderhandelingen, Amerikaans ondernemingsrecht vanuit een internationaal perspectief en de wet en economie van transacties. Het biedt een boeiende en educatieve ervaring onder leiding van vooraanstaande geleerden van Columbia en andere wereldwijd gerenommeerde instellingen.

De Academy biedt een praktische introductie tot de Socratische Methode, een van de fundamenten van het Amerikaanse rechtsonderwijs, en omvat presentaties over de LL.M.-programma’s van Columbia Law School. Daarnaast omvat het programma praktijkgerichte lezingen door prominente advocaten, netwerkevenementen met mededeelnemers en bezoeken aan culturele locaties in New York City. Dit programma is een uitstekende voorbereiding voor diegenen die overwegen hun studies voort te zetten aan een toonaangevende wereldwijde rechtenfaculteit.

Exclusieve Kans: Win een Plek bij de US Business Law Academy van Columbia Law School!

Leiden Law School is verheugd om één student een volledige vrijstelling van het programmatarief* te bieden om deel te nemen aan de prestigieuze US Business Law Academy van Columbia Law School.

*De vrijstelling van het programmatarief bedraagt $6.000. Huisvesting ($2.000), reis, visum, verzekering, maaltijden, enzovoort, zijn voor eigen rekening!

Wie: 3e jaars LLB- of LLM-student
Hoe: Dien je aanvraag in vóór maandag 25 november om 23:59 uur via m.f.ter.kuile@law.leidenuniv.nl.
De aanvraag dient de volgende documenten te bevatten:

• CV
  • Motivatiebrief (in het Engels, maximaal 400 woorden)
  • Volledig cijferoverzicht inclusief GPA
  • Bewijs van taalvaardigheid (CEFR B2 / 7 VWO Engels)

Voor informatie over de selectie kun je contact opnemen met: m.f.ter.kuile@law.leidenuniv.nl

Online Informatiesessie: U.S. Business Law Academy, New York City (juli 2025)