Protest tegen bezuinigingen hoger onderwijs

donderdag 14 november 2024
Bezoekadres
Verzamelen in het Moreelsepark in Utrecht en lopen naar het Domplein

Op 14 november protesteren medewerkers en studenten van universiteiten en hogescholen in Utrecht tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Wij, het College van Bestuur en decanen, steunen deze actie en roepen de medewerkers en studenten van Universiteit Leiden op om naar Utrecht af te reizen en hun stem te laten horen.

Wij vinden zowel de omvang als de onzekerheid die de plannen met zich meebrengen voor de onderwijssector volstrekt onverstandig en onverantwoord. De kwaliteit van ons onderwijs en onderzoek komt in gevaar. Met een hoge opkomst op 14 november kunnen we deze boodschap met elkaar ondersteunen.

Het protest wordt georganiseerd door onder meer WOinActie, AOb, FNV, CNV, LSVB en ISO en vindt plaats op donderdag 14 november van 13.00-15.00 uur. De deelnemers verzamelen bij het Moreelsepark in Utrecht. Vanaf daar lopen zij met elkaar naar het Domplein, waar het programma wordt voortgezet met sprekers en muziek.