Studievoorlichting

Lezing 'Inclusief leiderschap in een polariserende samenleving'

dinsdag 5 november 2024
Lezing: 13:00 - 17:30
Schouwburgstraat
Schouwburgstraat 2
2511 VA Den Haag

Een lezing over inclusief leiderschap in tijden van polarisatie voor professionals

Polarisatie is één van de grootste uitdagingen waar we als maatschappij voor staan. Het is een fenomeen waarbij groepen steeds meer tegenover elkaar komen te staan in het maatschappelijk debat, waarbij de veelheid aan sociale verschillen wordt gereduceerd tot een wij-zij-denken. Wat zijn de oorzaken van sociale polarisatie? Welke invloed heeft polarisatie op onze democratische rechtsstaat? Hoe strijden we over identiteitspolitiek in Nederland, in hoeverre is er sprake van vijand-gedreven politiek? Tijdens deze middag onderzoeken we deze en andere vragen en bieden we concrete handvatten voor beleidsmakers, politici en veiligheidsprofessionals besproken om met polarisatie om te gaan.

Het programma ziet er als volgt uit:
13.00 - 14.30     Inleiding depolarisatie
14.45 – 15.45     Polarisatie en de democratische rechtsstaat
15.45 – 17.00     Polarisatie, veerkracht en weerbaarheid

De inschrijving opent binnenkort

Houd de website in de gaten om u aan te melden voor de lezing over inclusief leiderschap in een polariserende samenleving.

Op de hoogte gehouden worden? Meld u aan voor de nieuwsbrief

Universiteit Leiden Academy

Universiteit Leiden Academy biedt onderwijs voor professionals, van korte cursussen tot masteropleidingen. Onze toegewijde docenten bieden je wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de beroepspraktijk. Of je nu werkt in de wetenschap, bij de overheid, in de gezondheidszorg, in de advocatuur of in het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die je helpt te groeien.