Studievoorlichting

donderdag 7 november 2024
Webinar: 16:00 - 17:00

Zorg, Jeugd en Recht

De nieuwe actualiteitencursus Zorg, Jeugd en Recht is een unieke opleiding die verschillende juridische en ethische vakgebieden combineert en overstijgt. Ontdek hoe geïntegreerde kennis en samenwerking tussen vakgebieden kan bijdragen aan een betere bescherming van patiënten- en kinderrechten in een voortdurend evoluerende medische wereld.

We richten ons op de vraag hoe we vanuit juridisch perspectief de rechten van patiënten en het kind kunnen waarborgen met betrekking tot medische ethiek en de vooruitgang in de geneeskunde en farmaceutische wetenschappen. Hierbij lichten wij recente ontwikkelingen en jurisprudentie op het gebied van het Gezondheidsrecht toe.

Meld u nu aan!

Volg een webinar over de nieuwe interdisciplinaire opleiding Zorg, jeugd en Recht.

Naar het aanmeldformulier

Over deze opleiding

De nieuwe vierdaagse actualiteitencursus Zorg, jeugd en recht is een unieke opleiding die verschillende juridische en ethische vakgebieden combineert en overstijgt, zoals de advocatuur, beleidsmakers en de jeugd- en medische zorgsector.

Onder invloed van wetenschappelijke ontwikkelingen, nieuwe innovaties en maatschappelijke veranderingen, lijken het recht, de medische praktijk en de dagelijkse realiteit soms niet meer goed op elkaar aan te sluiten.  Centraal staat in deze cursus de rechtspositie van patiënten en cliënten in het algemeen, met speciale aandacht voor kinderen, adolescenten tot 18 jaar, en hun ouders. Deze opleiding heeft als doel bewustzijn creëren bij professionals om de rechten van het kind kunnen bewaken in het licht van actuele medische innovaties.

Voor wie is deze opleiding?

Deze cursus is interdisciplinair en ontwikkeld voor juristen, advocaten, ethici en beleidsmedewerkers in de zorg en voor medewerkers in de jeugd- en medische zorgsector. De cursus is zowel bedoeld voor deelnemers die beschikken over weinig of geen (recente) voorkennis van het gezondheidsrecht als voor deelnemers die beschikken over basiskennis van het gezondheidsrecht.

Het doel van deze opleiding is om professionals bewust te maken van hoe zij, vanuit diverse disciplines, de rechten van patiënten en het kind kunnen bewaken in het licht van de huidige medische innovaties.

Universiteit Leiden Academy

De Universiteit Leiden Academy brengt het universitair onderwijs voor professionals samen, van korte cursussen tot masteropleidingen. Onze toegewijde docenten bieden u wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de professionele praktijk. Of u nu werkzaam bent in de wetenschap, overheid, zorg, juridische sector of het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die u verder helpt groeien.