Lezing

LTA Lunchlezing: An inclusive learning environment - Working with the teaching guide

dinsdag 5 november 2024
Gorlaeus Gebouw
Einsteinweg 55
2333 CC Leiden
Zaal
BM123

Hoe creëer je een inclusieve leeromgeving waarin studenten zich thuis voelen en hun ervaringen en opvattingen kunnen delen? Voor alle docenten die de ambitie hebben om hun onderwijs zo vorm te geven dat studenten hun talenten ten volle kunnen ontplooien, ongeacht hun achtergrond, hebben docenten en het Expertisebureau D&I de Onderwijsgids inclusief onderwijs samengesteld.

Tijdens deze lunchlezing de de samenstellers praktische informatie, tips en voorbeelden uit de onderwijsgids, plus drie concrete stappen om colleges toegankelijker te maken. Daarna is er de mogelijkheid ervaringen uit te wisselen.

De lunchlezing wordt georganiseerd door de Leiden Teachers' Academy (LTA) en is bedoeld voor docenten die hun onderwijs willen verbeteren. Er is een vegetarische lunch beschikbaar. Aanmelden (tot 1 november) is alleen nodig voor de catering. U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar azsecretariaat@bb.leidenuniv.nl.