Training voor medewerkers

Training: alcohol- en middelengebruik onder studenten

donderdag 28 november 2024
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Zaal
1B01

Op donderdag 28 november verzorgt Brijder verslavingszorg een gratis training voor medewerkers over alcohol- en middelengebruik onder studenten. Onderwerpen die aan bod zullen komen, zijn:

• Middelenkennis: welke middelen zijn er? Hoe herken je signalen van middelengebruik?
  • De fasen van gebruik, zoals die worden gehanteerd in de verslavingszorg. Wanneer is gebruik recreatief, problematisch of kan er gesproken worden van een verslaving?
  • Hoe wordt drugsgebruik gesignaleerd op de universiteit (zorgstructuur/beleid)?
  • Signaleringsgesprek: handvatten om met studenten het gesprek aan te gaan over middelengebruik: do’s en don’ts.
  • Doorverwijzen naar Brijder Preventie / Behandeling.

Deze training wordt door SOZ, team Studentenwelzijn, aangeboden voor studentbegeleiders zoals docenten, mentoren en tutoren van de Universiteit Leiden.

Heb je vragen? Mail naar staffwellbeing@sea.leidenuniv.nl.

De aanmelddeadline is 21 november 17:00.