Universiteit Leiden

nl en

Workshop

Workshop: Positief grenzen aangeven in mijn research supportrol

Datum
donderdag 27 maart 2025
Tijd
Bezoekadres
PLNT
Langegracht 70
2312NV Leiden

Hoe geef ik effectief en positief grenzen aan in mijn rol als research support?

Je werkt graag in je supportrol om zo wetenschappers te helpen. Maar de valkuil om jouw behoefte of bestaande afspraken dan maar te laten, of meer te doen dan je wilt, ligt ook snel op de loer. Je weet dat het belangrijk is om grenzen te stellen, maar wilt niet de hele dag ‘nee’ zeggen. Dus hoe geef je als researchsupport op een positieve manier grenzen aan aan collega’s en stem je verwachtingen helder af?

Na deze workshop:

  • Ben je bewuster van wat bij jouzelf grenzen zijn
  • Heb je oplossingen voor jouw valkuilsituaties
  • Heb je concrete handvatten om in gesprekken grenzen aan te geven en heldere verwachtingen.
  • Weet je hoe je vaker ‘Ja’ kunt zeggen en helder ‘Nee’ als dat nodig is.

Aanpak

In deze compacte, interactieve workshop gaan we met elkaar aan de slag aan de hand van jullie eigen praktijksituaties. Zelfonderzoek en reflectie wisselen we af met korte theorie, collegiaal sparren en oefenen van concrete gesprekssituaties.

Maximaal aantal deelnemers: 12

Doelgroep: deze workshop is beschikbaar voor al het onderzoeksondersteunend LU personeel.

Taal: De voertaal van de cursus is Nederlands. Er wordt een andere cursus voor professionele ontwikkeling aangeboden in het Engels op 13 mei.

Geïnteresseerd? Meld je uiterlijk 25 maart aan.

Aanmelden

Over Leiden Research Support Network

Deze workshop wordt georganiseerd door het Leiden Research Support Network. Dit netwerk is er voor alle research support professionals van de Universiteit Leiden. Binnen dit netwerk wisselen research support professionals van verschillende eenheden kennis en ervaringen uit, en werken zij samen om (complexe) vragen van onderzoeks te beantwoorden. Heb je vragen of wil je meer weten? Mail naar lrs@bb.leidenuniv.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.