Webredactie
De universitaire website bestaat uit meerdere sub-websites. Het beheer van deze websites is de verantwoordelijkheid van verschillende centrale afdelingen. Daarnaast heeft iedere faculteit en eenheid een eigen webredactie.
Heb je een vraag over of verzoek voor de website? Dan is je eerste aanspreekpunt de webredactie van je eigen faculteit of eenheid. Je vindt de contactgegevens van de webredacties onderaan deze pagina.
Vijf universitaire websites
De universitaire website bestaat uit vijf centrale websites: de publieke website, de studentenwebsite, de medewerkerswebsite, de website van de bibliotheek en de organisatiegids:
-
Publieke website
De publieke website is gericht op externe bezoekers, waaronder studiekiezers, alumni, journalisten. -
Studentenwebsite
De studentenwebsite bevat universiteitsbrede én opleidingsspecifieke informatie voor huidige studenten, zoals onderwijsinformatie, roosters en studiebegeleiding. -
Medewerkerswebsite
De medewerkerswebsite bevat interne mededelingen en informatie voor medewerkers over onder meer personeelszaken, voorzieningen en onderwijs- en onderzoeksondersteuning. -
Bibliotheekwebsite
De bibliotheekwebsite bevat informatie voor interne en externe gebruikers van de bibliotheken en biedt toegang tot de catalogus en andere bibliotheeksystemen. -
Organisatiegids
De organisatiegids is bedoeld voor zowel interne als externe bezoekers en bevat organisatorische informatie over bijvoorbeeld ondersteunende eenheden, medezeggenschap en reglementen.
Coördinatie
De coördinatie van de gehele universitaire website is in handen van Jos de Kooker, adviseur webcommunicatie van SC&M.
Contactpersonen en e-mailadressen
Centrale websites |
|
---|---|
Publieke website |
Nieuwsredactie
|
Studentenwebsite | Studentencommunicatie |
Medewerkerswebsite |
|
Website van de bibliotheek |
|
Organisatiegids |
medewerkersportal@leidenuniv.nl |
Facultaire websites |
|
Archeologie |
Marten Jesse Pot |
Geneeskunde / LUMC |
Webredactie
|
Geesteswetenschappen |
Nathalie Borst |
Governance and Global Affairs |
Magali van Wieren |
Rechtsgeleerdheid |
Sanne de Boer |
Sociale Wetenschappen |
Linda Krijger |
Wiskunde en Natuurwetenschappen |
Christi Waanders |
Interfacultaire instituten | |
Afrika-Studiecentrum Leiden | Fenneken Veldkamp |
Honours Academy | Michiel Knoester |
ICLON | Carla den Hartog |
Bestuursbureau en expertisecentra | |
Medewerkerswebsite |
|
ICT Shared Service Centre |
|
LURIS | Lisa Bogers |
Studenten- en Onderwijszaken |
|
Universiteitsbibliotheek |
Sjors Clemens |
Universitair Facilitair Bedrijf |
|
Vastgoed |
Heb je een vraag over de webpagina’s van de Faculty of Governance and Global Affairs? De redacteuren en communicatie adviseurs van de faculteit helpen u graag.
De instituten en centres van FGGA hebben eigen redacteuren en/of worden daarin ondersteund door de communicatieafdeling van de faculteit. De redacteuren hebben toegang tot het contentmanagementsysteem (CMS) Hippo voor het plaatsen van nieuws, agenda-items of andere wijzigingen. Denk hierbij aan de landingspagina’s van de faculteit of de instituten, de studentenwebsite, de medewerkerswebsite en de wervende websites voor Bachelor’s en Master’s.
Het communicatieteam van het faculteitsbureau biedt ook communicatie advies en praktische hulp.