Veelgestelde vragen
Antwoorden op de meest voorkomende vragen over Maileon
Hoe zit het precies met de rollen in Maileon?
In Maileon maken we onderscheid tussen drie soorten gebruikers, die verschillende rechten hebben:
- Redacteur
- Databeheerder
- Key user
Bij elke rol horen andere rechten. Meer daarover lees je op de pagina Gebruikersrollen.
Hoe importeer ik een adreslijst in Maileon?
Dit kun je niet zelf doen, neem contact op met de databeheerder van je faculteit of organiatieonderdeel.
Waarom kan ik de adreslijsten in Maileon niet bekijken?
Als redacteur kun je wel adreslijsten selecteren, maar je kunt niet de adressen zien die daarin staan. Alleen een databeheerder heeft die mogelijkheid. Deze beperkte toegang tot adreslijsten hebben we ingesteld vanwege de privacywetgeving.
Hoe maak ik een tweetalige verzending?
Zie hiervoor de pagina Tweetalige verzendingen
Welke adreslijsten vind ik in de omgeving voor interne mailings en nieuwsbrieven?
Via een ULCN-koppeling laden we de adresgegevens van medewerkers en studenten in. Welke gegevens dat precies zijn verschilt per groep:
Medewerkers
- E-mailadres
- Roepnaam
- Organisatiecodes
- Gebouwnaam
Studenten
- E-mailadres
- Roepnaam
- Regulier of niet-regulier
- Faculteit
- Niveau (bachelor of master)
- Opleidingscode
- Campus (Leiden of Den Haag)