Universiteit Leiden

nl en

Vragen over je LU-Card

Heb je een LU-Card aangevraagd maar niet ontvangen? Doet je LU-Card het niet? Of heb je een andere vraag of probleem?

Wat doe ik als ik mijn LU-Card niet heb ontvangen?

Mail naar lu-card@leidenuniv.nl en vermeld je accountnaam of medewerkersnummer. Je ontvangt je LU-Card 5 tot 10 werkdagen nadat je contract officieel is ingegaan.

Heb je je foto vernieuwd? Na het uploaden van de nieuwe foto ontvang je niet automatisch een nieuwe LU-Card. Ga in dat geval naar één van de steunpunten om je bestaande LU-Card te vervangen. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem je huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Heb je je adres gewijzigd én een (nieuwe) foto geüpload? Het duurt 24 uur voor een adreswijziging in alle systemen is doorgevoerd. Je LU-Card is daarom in dit geval naar je oude adres verzonden. Wacht daarom na het wijzigen van je adres minimaal 24 uur voor je je foto uploadt.

Wat doe ik om de pasfoto van mijn LU-Card te vernieuwen?

Upload eerst een actuele pasfoto in Account Services. Ga daarna naar één van de steunpunten voor blokkering van je huidige LU-Card en het verkrijgen van je nieuwe LU-Card. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem je huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Wordt mijn pasfoto ook voor andere doeleinden gebruikt?

De pasfoto op je LU-Card wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Wat doe ik als ik toegang wil tot een parkeerterrein?

Op de pagina parkeren vind je meer informatie over toegang tot parkeerterreinen en je LU-Card.

Wat doe ik als mijn LU-Card het niet doet?

Krijg je geen toegang tot een gebouw? Of werkt je LU-Card niet bij een andere toepassing? Als je LU-Card het niet doet, zijn de volgende oorzaken mogelijk:

  • Je LU-Card is nog niet geactiveerd. Ga naar één van de steunpunten.
  • Je LU-Card is geactiveerd, maar geeft geen toegang tot een gebouw of andere ruimte. Ga voor extra toegangsrechten naar de servicedesk van het gebouw.
  • De toegangsrechten op je LU-Card zijn verlopen. Ga naar de servicedesk van het gebouw.
  • Je LU-Card is defect of er is een andere oorzaak. Ga naar één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-. Wanneer de kaart niet defect is door onzorgvuldig gebruik, ontvang je gratis een vervangende kaart. 

Wat doe ik bij verlies of diefstal van mijn LU-Card?

Meld verlies of diefstal bij één van de steunpunten. Je kunt daar je oude LU-Card blokkeren en ontvangt tegen betaling van € 15,- een vervangende kaart. Bij het tonen van een proces-verbaal is de vervangende kaart gratis.

Wat doe ik als ik een LU-Card vind?

Geef de LU-Card af bij één van de steunpunten of stuur de kaart naar:

Universiteit Leiden
T.a.v. Beheer LU-Card
Antwoordnummer 10368
2300 WB LEIDEN

Wat doe ik als de informatie op de LU-Card onjuist is?

Staat je pasfoto onduidelijk op de LU-Card, bijvoorbeeld te licht of te donker? Of is je naam verkeerd gespeld? Vervang je kaart bij één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-.  

Wat doe ik om mijn LU-Card te beschermen?

De LU-Card beschadigt bij onzorgvuldig gebruik. Berg je kaart bijvoorbeeld op in een plastic beschermhoes, te koop in de universiteitswinkel (Plexus).

Printen en kopiëren met een LU-Card

Op een aantal locaties heb je een LU-Card nodig om te kunnen printen en kopiëren. Medewerkers van deze locaties krijgen automatisch een tegoed op hun LU-Card. Andere medewerkers kunnen online tegoed op hun kaart zetten of via een PinPoint op een universitaire locatie.

Problemen?
Problemen met printen en kopiëren met je LU-Card? Meld dat dan zo spoedig mogelijk via dit formulier.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.