LU-Card
Als medewerker aan de Universiteit Leiden heb je een LU-Card nodig. Regel dit zo spoedig mogelijk na ontvangst van je contract of gastbrief. Eerder aanvragen is niet mogelijk. Ben je uitzendkracht? Informeer dan bij je leidinggevende naar de status van je registratie bij de universiteit. Pas na afronding van de registratie door het Servicepunt Personeel kun je een LU-Card aanvragen.
Waarvoor heb je de LU-Card nodig?
Het is erg belangrijk dat je een LU-Card hebt. Je gebruikt hem als:
- legitimatiebewijs van de Universiteit Leiden
- bibliotheekkaart van de UBL
- print- en kopieerkaart
- toegangskaart tot gebouwen en ruimtes
- toegangskaart tot parkeerterreinen
LU-Card aanvragen
- Vraag een LU-Card aan door in te loggen op Account Services met je ULCN-accountgegevens.
- Ga naar ‘Mijn profiel’ en controleer of je Nederlandse postadres klopt.
Klopt het adres niet? Pas het adres aan in SAP Self Service (via Remote Werkplek) of neem contact op met het Servicepunt Personeel. Let op: het kan een paar dagen duren voor deze aanpassing in je account is bijgewerkt. Ga pas verder als in Account Services het juiste adres wordt getoond. - Let op: is de ingangsdatum van je contract nog niet ingegaan? Dan kan het voorkomen dat het adres van de universiteit (Rapenburg 70) zichtbaar is. Dit wordt automatisch aangepast nadat de registratie is voltooid.
- Ga pas verder als in Account Services het juiste adres wordt getoond!
- Ga naar 'Mijn profiel' en upload een pasfoto. Zorg ervoor dat deze pasfoto voldoet aan een aantal voorwaarden.
- Is dit je eerste LU-Card? Je ontvangt de LU-Card binnen 5 tot 10 werkdagen op je postadres. Heb je op dit account al eerder een LU-Card gehad? Meld je dan, na het uploaden van de foto, bij een LU-Card Steunpunt.
Je kunt de LU-Card die je per post ontvangt niet meteen gebruiken. De kaart moet eerst geactiveerd worden.
Lees meerPasfoto
Voor het aanvragen van de LU-Card heb je een digitale pasfoto nodig die voldoet aan een aantal voorwaarden. Met het uploaden van de foto vraag je de LU-Card aan. Als de foto wordt afgekeurd, is je LU-Card niet aangevraagd. Je ontvangt hierover bericht per mail. Je kunt vervolgens een nieuwe foto uploaden.
Is dit je eerste LU-Card? Dan vraag je met het uploaden van de foto de LU-Card aan. Heb je al eerder een LU-Card gehad? Meld je dan, na het uploaden van de foto, bij een LU-Card Steunpunt.
Vraag een LU-Card aan voor een gast of bezoeker
Als de gast of bezoeker een ULCN-account heeft met uitgebreide voorzieningen, zoals toegang tot een netwerkschijf, dan kan hij of zij zelf een LU-Card aanvragen via uPrefs. Heeft je gast of bezoeker geen of een beperkt ULCN-account? Vraag dan een LU-Card aan via je GMS-contactpersoon.
Uit dienst?
Als je vertrekt bij de universiteit wordt je LU-Card gedeactiveerd. Is je vertrek tijdelijk van aard? Gooi de LU-Card dan niet weg, want een oude LU-Card kan opnieuw geactiveerd worden.
Vragen en problemen?
Heb je een LU-Card aangevraagd maar niet ontvangen? Doet je LU-Card het niet? Of heb je een andere vraag of probleem?
Vragen over je LU-Card