Schoonmaak
Het schoonmaakonderhoud van de Universiteit Leiden is centraal belegd bij het Universitair Facilitair Bedrijf. De schoonmaak zelf is aanbesteed bij Hago (onderwijsgebouwen) en CSU (kantoorgerichte gebouwen en de gebouwen van de Campus Den Haag).
Uiteraard worden alle ruimtes van de universiteit schoon gehouden. De ene ruimte wordt echter vaker schoongemaakt dan de andere. De schoonmaak wordt daarom ingedeeld in een resultaatgerichte schoonmaak en een inspanningsgerichte schoonmaak.
Bij een resultaatgerichte schoonmaak moet het dagelijks schoon zijn, maar hoeft niet dagelijks te worden schoongemaakt. Bij een inspanningsgerichte schoonmaak wordt er volgens een vast schema schoongemaakt, bijvoorbeeld in het geval van toiletten.
Dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden
- De kantoor- en vergaderruimtes worden resultaatgericht schoongemaakt;
- De toiletten worden inspanningsgericht schoongemaakt;
- De collegezalen en praktijklokalen worden dagelijks voor 08:30 uur schoongemaakt;
- De laboratoria worden tweemaal per week schoongemaakt;
- De gangen, liften, pantry’s, restaurants en trappen worden inspanningsgericht schoongemaakt
Standaard wordt de entree inclusief receptie vóór 8:30 uur schoongemaakt.
Periodieke schoonmaakwerkzaamheden
Periodieke werkzaamheden, zoals het sprayen van de vloeren en het geheel en grondig reinigen van het sanitair, worden gedurende de dag uitgevoerd. Hierbij wordt getracht de dagelijkse gang van zaken zo min mogelijk te verstoren.
Glasbewassing
Er komt twee keer per jaar een glazenwasser langs om de ramen zowel binnen als buiten schoon te maken. Voor de binnenzijde geven zij een planning door aan gebouwbeheerder, die deze deelt met de gebouwgebruikers.
Als de glazenwasser langskomt, vragen wij je de vensterbanken leeg en de ramen bereikbaar te maken. De glazenwassers mogen niet op/onder bureaus klimmen en er moet ten minste 60cm ruimte zijn om bij de ramen te komen. Als mogelijk is, worden ramen niet gezeemd.
Vragen en wensen
Al het schoonmaakwerk wordt frequent gecontroleerd. Mocht je desondanks ontevreden zijn of vragen hebben dan kun je terecht bij de servicedesk van je faculteit of eenheid.