Universiteit Leiden

nl en

Mobiele telefonie

Heb je voor je werk een mobiele telefoon of een mobiel- of data only abonnement nodig? Dit vraag je aan via de helpdesk portal. Ook het wijzigen of opzeggen van een mobiel- of data only abonnement gaat via de helpdesk portal.

Aanvragen, wijzigen of opzeggen

Stem voordat je een telefoon of mobiel – of data only abonnement aanvraagt af met je telefoniecoördinator. In de helpdesk portal zijn aparte aanvraagformulieren voor een toestel en voor het aanvragen, wijzigen of opzeggen van een mobiel- of data only abonnement.

Storingen

De universiteit heeft een overeenkomst met Odido voor het leveren van mobiele en data only abonnementen. Storingen kun je rechtstreeks melden bij de klantenservice van Odido, of via je ‘Mijn Odido’ account. Wij adviseren om een account aan te maken omdat hiermee de meeste informatie, zoals je PIN- en PUK-code, eenvoudig te vinden is.

Heb je een andere vraag over jouw telefoon of abonnement? Neem dan contact op met de ISSC helpdesk. Met vragen over gebruiksgegevens zoals gespreks- of datakosten kun je terecht bij je telefoniecoördinator.

Doorschakelen

Doorschakelen van je mobiele nummer naar een ander mobiel of vast nummer gaat iets anders dan het doorschakelen van een vast nummer:

  • doorschakeling aan: *21*0123456789, beltoets (nummer niet afsluiten met #)
  • alle doorschakelingen opheffen: #21, beltoets (ook hier geen # als afsluiting)

Mobiel bellen en internet in het buitenland

  • Moet je voor je werk ook kunnen bellen of internetten in het buitenland? Stem dan met je telefoniecoördinator af welk abonnement goed bij jouw werkzaamheden past en welke kosten je wel en niet mag maken. Kijk voor actuele informatie over de beschikbaarheid van diensten in het buitenland in het kennisitem ‘Mobiel abonnement aanvragen of wijzigen’ in de helpdesk portal.
  • Voor meer informatie over de verschillende abonnementen kan je het kennisitem ‘Mobiel abonnement aanvragen of wijzigen’ in de helpdesk portal raadplegen of contact zoeken met je telefoniecoördinator.

Telefoon gestolen of verloren?

  1. Blokkeer je simkaart, zodat er geen kosten meer gemaakt kunnen worden. Dit kan 24/7 online, via Mijn Odido, of anders telefonisch via 06 24001200 (vanuit het buitenland: 0031 6 2400 1200).
  2. Vraag een nieuwe simkaart aan via jouw telefoniecoördinator.
  3. Wijzig bij verlies of diefstal de betreffende wachtwoorden onmiddellijk en doe melding bij de helpdesk van het ISSC en stem met je telefoniecoördinator af welke verdere stappen je moet nemen.
  4. Na een blokkade is het niet nodig om een nieuw nummer aan te vragen. Hiervoor wordt een blanco simkaart uitgeleverd.
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.