Remote werkplek
Met remote werkplek kun je vanaf je eigen pc, Mac, smartphone of tablet een virtuele werkplek openen. Remote werkplek wordt echter uitgefaseerd en daarom zijn binnenkort (vanaf april 2025) veel applicaties niet meer beschikbaar via remote werkplek. Voor de meeste applicaties kun je inloggen via eduVPN (met browser Edge) of via het Microsoft 365-pakket. Voor dagelijkse werkzaamheden is inloggen op remote werkplek (de Citrix-omgeving) in veel gevallen niet nodig. Inloggen via remote werkplek is alleen tijdelijk nog nodig voor een aantal (faculteit-) specifieke applicaties.
Alternatieve tools
Voor je dagelijkse werkzaamheden kun je de volgende alternatieven voor remote werkplek gebruiken:
- Voor mail en agenda gebruik je webmail of Outlook via Microsoft 365.
- Voor het Office-pakket en bestanden opslaan in de cloud gebruik je Microsoft 365 en OneDrive.
- J-schijf: werk je op een beheerde computer of laptop van werk, dan heb je via eduVPN toegang tot je J-schijf.
- Self Service: eduVPN geeft je ook toegang tot Self Service (voor bijvoorbeeld je loonstrook, jaaropgave, verlofaanvragen, reis- en onkosten, facturen en HR-zaken als het Keuzemodel). Hulp nodig bij het opstarten van eduVPN? Lees de handleiding in de helpdesk portal. Om gebruik te maken van SAP Self Service zonder de remote werkplek omgeving:
- moet eduVPN geïnstalleerd zijn;
- moet je inloggen op Serviceplein.
- Zie ook:
- Als je verbinding hebt met eduVPN kun je inloggen op Self Service via:
- Inloggen op Serviceplein en dan naar de tegel SAP NetWeaver Portal
- of door direct SAP NetWeaver Portal te gebruiken.
Kijk op de helpdesk portal voor meer informatie.