Danny Mekić is ‘Mr. van de week’

Danny Mekić, promovendus bij eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie én Eindhoven University of Technology, is op 22 juli uitgeroepen tot ‘Mr. van de Week’ omdat hij recentelijk twee rechtszaken tegen het socialemediabedrijf Twitter heeft gewonnen.

Danny Mekić

Mekić stapte naar de rechter vanwege een onterechte shadowban op zijn persoonlijke account, gebrek aan communicatie daarover op basis van de Digital Services Act (DSA) en niet voldoen aan zijn inzageverzoek op basis van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). In twee verschillende zaken stelde de Rechtbank Amsterdam hem in het gelijk.

In het interview vertelt Mekić ook over wie hem het meest hebben geïnspireerd in zijn juridische bestaan, en met wie hij op een onbewoond eiland zou willen zitten. Het volledige interview kunt u raadplegen op de website van het tijdschrift Mr.