Van Newry naar Den Haag: Mijn Avontuur aan Leiden University College

In dit artikel in The Irish Times vertelt Pádraig Corrigan over zijn ervaring met studeren in het buitenland aan Leiden University College in Den Haag.

In augustus 2021, toen de Covid-pandemie langzaam ten einde kwam, arriveerde Pádraig Corrigan op Schiphol, net na het ontvangen van zijn A Level-resultaten. Hij begon aan zijn studie Liberal Arts and Sciences: Global Challenges aan Leiden University College in Den Haag. De redenen voor zijn keuze waren onder andere het internationale karakter van de opleiding, de mogelijkheid om zijn studie te personaliseren door een combinatie van World Politics en Journalism te kiezen, en de unieke huisvestingsopties waarbij studenten in hetzelfde gebouw als hun lessen wonen. Dit zorgde voor een levendige en hechte studentencommunity.

Het studeren in Nederland maakte betaalbaar reizen door Europa mogelijk, wat een groot voordeel was ten opzichte van zijn thuisland Ierland. Hoewel het gemis van directe toegang tot familie en vrienden een uitdaging was, kijkt Corrigan met veel plezier terug op zijn studie-ervaring en de internationale contacten die hij heeft opgedaan.

Lees verder op de website van The Irish Times (in het Engels).