Universiteit Leiden

nl en

Facilitair

Meld een storing snel en eenvoudig via het vernieuwde Planon

4 maart 2024

Is er een lamp kapot, doet de ventilatie het niet, is er iets met een zuurkast, werkt een printer niet, spoelt er een toilet niet goed door? Voor al deze meldingen (en vele meer) kun je terecht in het systeem Planon.  

Nieuwe look and feel

Planon is het systeem waar je een facilitaire aanvraag kunt doen en waar je storingen aan het gebouw, buitenterrein of de inventaris kunt melden. Afgelopen periode heeft het systeem een nieuwe look and feel gekregen. Hierdoor is het een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Zo zijn de meest voorkomende meldingen al gedefinieerd en is het ruimte/kamernummer selecteren voldoende om snel een storing te melden. 

Waar vind je Planon?

Je vindt Planon op de homepage van de medewerkerswebsite. Als je klikt op de button ‘meld storing’ kom je in het systeem en kun je een melding doen (zie onderstaand). 
 

Wat gebeurt er als je een melding doet?

Zodra je een melding doet via Planon wordt de betreffende afdeling op de hoogte gesteld. Via e-mail word je op de hoogte gehouden van je melding.

Waar kun je terecht met vragen?

Heb je een vraag over Planon? Neem dan contact op met de servicedesk via: servicedesk@science.leidenuniv.nl.  

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.