'Sit-in' aangekondigd 30 mei vanaf 18.00

29 mei 2024

De afgelopen weken hebben we als faculteit en universiteit te maken gehad met protesten rondom de Gaza-oorlog. We houden er rekening mee dat dergelijke protesten en demonstraties zich de komende tijd blijven voordoen en proberen met in achtneming van alle betrokken belangen daarmee zo goed mogelijk om te gaan.

Binnen de faculteit zijn er diverse voorbereidingen getroffen en we staan in goed contact met alle betrokken afdelingen en instanties om - in het geval dat nodig mocht zijn - snel en gepast te kunnen handelen. Hierbij is het belangrijk dat zo zorgvuldig mogelijk wordt omgegaan met het waarborgen van het demonstratierecht en de academische vrijheid én dat we zorgdragen voor een veilige omgeving voor al onze studenten en medewerkers.

Donderdag 30 mei heeft Leiden for Palestine wederom een ‘sit-in’ aangekondigd vanaf 18.00 uur op de Steenschuur ter hoogte van het KOG. Er is vooralsnog geen reden om het KOG vanaf die tijd te sluiten dan wel aanpassingen te doen ten aanzien van de planning van het onderwijs. We verzoeken je vriendelijk de studenten-en medewerkerswebsite in de gaten te houden voor mogelijke updates.

Heb je vragen of zorgen? Neem contact op met het faculteitsbestuur via bestuurssecretaris@law.leidenuniv.nl