KOG via alternatieve ingang betreden vanaf 10 juni

28 mei 2024

Vanaf maandag 10 juni is de entreehal van het KOG niet bereikbaar vanwege renovatiewerkzaamheden. Deze sluiting duurt ongeveer tot begin augustus. Gedurende deze periode wordt een alternatieve ingang naast het Onderwijs Informatie Centrum (OIC) in gebruik genomen. Houd er rekening mee dat deze ingang niet rolstoeltoegankelijk is vanwege een aantal traptreden bij deze ingang. Voor minder valide personen wordt de dienstingang aan de Langebrug opengesteld (zie afbeelding).

Renovatie
De renovatie bestaat uit twee delen en duurt in totaal 10 weken. De planning is onder voorbehoud. Vanzelfsprekend is er rekening gehouden met de onderwijs-en evenementenagenda.

Deel 1: Fundering voorportaal wordt hersteld (10 juni - 28 juni 2024)
Dit is onderdeel van een project van Vastgoed Universiteit. De werkzaamheden starten met het opnieuw funderen van het voorportaal van de hal.

Overlast en voorzorgsmaatregelen

• Heien: In de week van 17 juni wordt er geheid. Dit kan geluidsoverlast veroorzaken, met name in de bibliotheek. Er wordt echter geheid met holle palen die minder geluidsoverlast geven dan massieve palen.

• Vloer verwijderen: In de week van 24 tot en met 28 juni wordt de vloer van de voorportaal verwijderd met een drilboor. Dit zal eveneens geluidsoverlast met zich meebrengen.

Deel 2: upgrade balies entreehal (begin juli – begin augustus 2024)
Daarna start het volgende deel van de renovatie. Alle servicediensten zoals receptie, servicedesk en het ISSC-servicepunt worden naast elkaar geplaatst. Dit betekent dat het huidige ISSC-servicepunt (naast de Grotiuszaal) verhuist naar de plek van de andere diensten. Dit creëert een centraal servicepunt waarmee we een efficiëntere dienstverlening nastreven die beter is afgestemd op de behoeften van medewerkers en studenten.

Tijdelijke faciliteiten:
Tijdens de werkzaamheden wordt het pleintje voor de huidige ingang afgezet en komt er een container met materiaal te staan. De hal wordt afgesloten met een stofschot om de overlast te beperken.

• Toegang: De LU-card check blijft plaatsvinden bij de tijdelijke ingang.

• Receptie: Er wordt een tijdelijke receptie ingericht bij de OIC-balie.

• De servicedesk blijft tot 28 juni op de huidige locatie bereikbaar. Deze gaat per 1 juli naar A0.02

• De pantry met koffie en thee blijft beschikbaar gedurende de hele verbouwingsperiode

Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip voor eventuele ongemakken zoals de geluidsoverlast bij met name de bibliotheek en het restaurant. Voor vragen of opmerkingen kun je terecht bij law.facilities@law.leidenuniv.nl