ICT

Analyseer je tentamenvragen in Remindo

27 juni 2024

Heb je dit academisch jaar digitaal getoetst met Remindo? Dan weet je waarschijnlijk dat het systeem je veel analytische informatie geeft over je tentamenvragen.

Waarom kijken naar de analyse?

Het raadplegen van de analyse geeft je inzicht in zowel de kwaliteit van je vragen, als de kennis van je studenten. Zie in een oogopslag welke vragen studenten als moeilijk hebben ervaren. Dit kan twee redenen hebben:

• (Een deel van de) studenten hadden niet de kennis om de vraag juist te beantwoorden.
  • Inhoudelijk klopte er iets niet met de vraag;

Met dat inzicht kun je ofwel je vraagstelling en (correcte) antwoordopties bijstellen óf in toekomstige colleges dieper ingaan op het bevraagde onderwerp.

Lees meer over de analysemogelijkheden in Remindo

Wijzigingen doorvoeren naar de vragenbank

Je kunt ervoor kiezen om verbeteringen aan je vragen door te voeren naar de vragenbank in Remindo. Wanneer je je vragen op termijn hergebruikt, zal op dat moment de nieuwe verbeterde variant aan studenten beschikbaar worden gesteld. ECOLe kan je daarmee helpen als je daar interesse in hebt. Neem hiervoor contact met ons op via ecole@hum.leidenuniv.nl.

Toets je nog niet digitaal, maar zou je dat wel willen? Bekijk dan de mogelijkheden voor online toetsing op FGW OnderwijsVoor meer informatie kun je ook contact opnemen met ecole@hum.leidenuniv.nl.