Vraag een Comenius Teaching Fellow of Senior Fellow aan

7 juni 2024

Het Comeniusprogramma stelt onderwijs-professionals in staat hun ideeën voor onderwijsvernieuwing in de praktijk te brengen. Dit komt direct ten goede aan studenten en geeft onderwijsprofessionals de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen in hun carrière.

De call for proposals in gepubliceerd voor de 2025 Senior Fellows en Teaching Fellows, inclusief de sluitingsdata voor de intentieverklaring, vooraanmelding en volledige aanvraag. De thema's voor de komende aanvraagronde (2025) voor de Teaching en Senior Fellow projecten zijn:

• Onderwijsvormen van de toekomst
  • Studentenwelzijn
  • Maatschappelijke vraagstukken
  • Vrij thema

De deadline voor de intentieverklaring (het startpunt van je aanvraag) voor een Teaching Fellow is 10 september.

Facultaire procedure Comenius Senior aanvraag

Voor de Comenius Senior aanvraag geldt dat er één facultaire voordracht gedaan kan worden. De selectie voor de FSW vindt plaats op 20 augustus tijdens de vergadering van de onderwijsdirecteuren met de vice-decaan (portefeuillehouder Onderwijs). Om mee te doen aan deze facultaire selectie kan uiterlijk 12 augustus (23.59u) een kort projectplan worden ingediend (circa 1 à 1.5 A4) bij Laura Schneider via l.i.schneider@fsw.leidenuniv.nl.

In het projectplan moeten de volgende zaken beschreven worden: de opzet en beoogde resultaten van het project, welke innovatie het betreft binnen het onderwijs, op welke schaal en in welke context de innovatie wordt doorgevoerd, de loopduur en het budget van het project en welke rollen en taken daarbij nodig zijn. Ook moet je je plan afstemmen met de onderwijsdirecteur van je instituut. Uiterlijk 26 augustus volgt de berichtgeving over de uitkomst van de facultaire selectie.

Hulp bij het opstellen van je projectplan of aanvraag

Het is mogelijk om feedback op het projectplan te ontvangen. Neem contact op met Laura Schneider (FSW Onderwijsbeleid) voor het plannen van een adviesgesprek tussen 2 en 19 juli. Ook Anna Terra Verhage (SAZ) is hiervoor beschikbaar. Zij kan je ook advies geven bij het aanvragen van een Teaching Fellow.