Praat mee of deel je boodschap: stop de bezuinigingen!

25 juni 2024

Tussen nu en 12 juli organiseren diverse collega's van wp en obp samen, op initiatief van Remco Breuker, Leiden Global en de Faculteit Geesteswetenschappen, een flitscampagne om politiek Den Haag op andere gedachten te brengen. Want wat raakt Nederland ongelooflijk veel kwijt als de kraan zo dicht gaat als de nieuwe coalitie van plan is. Het College van Bestuur steunt deze campagne van harte!

Tijdens de campagne zijn er dagelijks tijdens lunchtijd tussen 12:00 en 12:45 uur pitches in Den Haag (Wijnhaven) en in Leiden (BplusC nieuwstraat) en kun je een korte videoboodschap laten opnemen in Leiden en Den Haag. Deze delen we op de campagne-pagina. Ook nieuwe initiatieven tonen we daar.

Betoog, videoboodschap of allebei
Waarom moet Nederland jouw onderzoek en dat van collega’s blijven financieren? Waarom moeten de voorgenomen onderwijsbezuinigingen van de baan? Hoe leg je dat kort en krachtig uit aan Eppo Bruins?
Aanmelden voor een video-opname bij je eigen faculteit kan hier. Op dit moment zijn er videofaciliteiten voor deze campagne bij FGGA, FSW en FGW. Meld je aan als spreker of steun je collega’s tijdens een lunchbijeenkomst. Deel ook de uitnodiging en het overzicht van sprekers in je netwerk.
Politici, beleidsmakers, media, collega's en vrienden… velen zijn uitgenodigd, iedereen is welkom.
Er zijn drankjes en versnaperingen. Aanmelden is niet nodig. Zegt het voort!

Komende sprekers

• Dinsdag 2 juli, Wijnhaven, 12:15 uur, Hilde van Meegdenburg
  • Dinsdag 2 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat) 12:30 uur: Jelle Bruning
  • Woensdag 3 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat), 12:15 uur: Vincent Brussee
  • Donderdag 4 juli, BplusC (Nieuwstraat), 12:30 uur: Claire Weeda
  • Vrijdag 5 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat), 12:15 uur: Peter Bisschop
  • Dinsdag 9 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat),  12:30 uur: Marloes van Noorloos
  • Dinsdag 9 juli, Den Haag, Wijnhaven, 12,15 uur: Rogier Creemers
  • Dinsdag 9 juli, Den Haag, Wijnhaven, 12:30 uur: Nivja de Jong
  • Woensdag 10 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat), 12:15 uur: Flora Smit
  • Donderdag 11 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat), 12:15 uur: Carolien Stolte
  • Donderdag 11 juli, Leiden, BplusC (Nieuwstraat), 12:30 uur: Angus Mol
  • Vrijdag 12 juli, Leiden, BplusC Nieuwstraat, 12:30 uur: Paul Rabé

Aftrap op 26 juni in Wijnhaven
Korte terugblik op aftrap door Remco Breuker, 26 juni in Wijnhaven: bij de eerste bijeenkomst was veel steun voor de campagne, waarin o.a. beleidsmedewerkers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken hun grote zorgen uitten over het mogelijk verdwijnen van regio-expertise, zoals die van Korea-studies.