Sociaal

Leidens Ontzet: figuranten gezocht voor de Grote Optocht op 3 oktober

24 juni 2024

Dit jaar viert de 3 October Vereeniging 450 jaar Leidens Ontzet en in 2025 viert de Universiteit Leiden haar 450-jarig bestaan. Omdat de universiteit haar oprichting te danken heeft aan het Ontzet, doen we heel graag mee aan de viering dit jaar. Dat doen we onder andere met een mooie praalwagen en veel figuranten tijdens de Grote Optocht.

Lijkt het jou leuk om een keer mee te lopen, je onder te dompelen in de universitaire geschiedenis én alvast het ontstaan van de universiteit te vieren? Geef je dan nu hier op. Het wordt letterlijk en figuurlijk een feest. Alle deelnemers worden gekleed, gekapt en indien nodig geschminkt. Uiteraard doen we dit in overleg.

Heb je vragen? Neem dan contact op met 450@leidenuniv.nl. We kijken ernaar uit om met jou in de Optocht te lopen!