Benoeming nieuwe WD instituut voor Metajuridica

10 juli 2024

Simone van der Hof heeft aangegeven haar functie van wetenschappelijk directeur van het instituut te willen overdragen. Het faculteitsbestuur is verheugd jullie te laten weten dat Bastiaan Rijpkema deze rol van Simone over zal nemen. Dit besluit is genomen na een zorgvuldige procedure met behulp van een verkenningscommissie en gehoord de faculteitsraad. Het faculteitsbestuur is Simone zeer erkentelijk voor haar buitengewone inzet als WD en haar bijdrage aan het instituut en de faculteit de afgelopen jaren, en dankt Simone voor de prettige samenwerking.

De benoeming van Bastiaan als WD zal ingaan op 1 september a.s. Dit betekent dat er een opvolger gezocht gaat worden voor het opleidingsdirecteurschap van de bachelor Rechtsgeleerdheid. Nog gekeken zal worden wat deze benoeming betekent voor de betrokkenheid van Bastiaan bij de Taskforce Kernvisie Bachelor.

Het faculteitsbestuur kijkt uit naar de samenwerking met Bastiaan in zijn nieuwe rol.

Bastiaan Rijpkema