Onderwijs, Sociaal, Organisatie

Nieuwe collega's Pedagogiek stellen zich voor

4 juli 2024

Nieuwe collega's aan het Instituut Pedagogische Wetenschappen in Leiden stellen zich online voor. Misschien heb je ze al in het echt leren kennen!

Ashish Ghoerbien, Emma Everaert, Sophia Braumann en Hannah Dorsman
Ashish Ghoerbien

My name is Ashish, but I usually go by Ash. I completed a bachelor's degree in Pedagogical Sciences and a research master's in Education and Child Studies at Leiden University. In my PhD, I will examine the impact of trauma and significant life events experienced by fathers on the family dynamics, particularly childrearing practices.

Additionally, I enjoy reading, traveling, watching movies, and, of course, conducting research. I am excited to pursue my PhD at Leiden University!

Emma Everaert

Mijn naam is Emma Everaert en ik ben eind mei gestart als postdoc-onderzoeker op het NRO-project ‘Hoe zinvol is het trainen van executieve functies als impuls voor schoolse vaardigheden?’ van Elise Swart en Marga Sikkema-de Jong. Door middel van een grote meta-analyse hopen we meer zicht te krijgen op de effectiviteit van verschillende trainingen of interventies op de executieve functies en schoolse vaardigheden van kinderen.

Ik heb mijn promotieonderzoek gedaan bij de Universiteit Utrecht en het Wilhelmina Kinderziekenhuis (UMC Utrecht). Mijn proefschrift ging over de ontwikkeling van en relatie tussen executieve functies en taalvaardigheid bij kinderen met het 22q11.2 deletiesyndroom (22q11DS), kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en typisch ontwikkelende kinderen. Na mijn promotieonderzoek ben ik nog zo’n 1,5 jaar werkzaam geweest als senior onderzoeker bij Koninklijke Auris Groep, een organisatie die zorg en onderwijs (cluster-2) biedt aan kinderen met spraak-, taal-, en gehoorproblemen.

Mijn werkdagen zijn maandag t/m donderdag, waarvan ik meestal op maandag en dinsdag te vinden ben op mijn kantoor 4A31. Leuk als je even langsloopt voor een praatje!

Sophia Braumann

Hoi allemaal, ik ben Sophia en ik ben begin mei als postdoc bij Anne en Paul begonnen. Het postdoc-project gaat over 'lezen in de digitale wereld' en is onderdeel van een groot consortiumproject: 'Leesevolutie'. Het doel van het postdoc-project is de verschillende theoretische benaderingen over (begrijpend) lezen uit verschillende wetenschappelijke en praktijk-relevante literatuur samen te brengen om zo een gezamenlijke theoretische basis voor onderzoek binnen het consortium te creëren.

Naast mijn vierdaagse onderzoeksaanstelling krijg ik vanaf september ook een onderwijsdag erbij. Ik woon in Utrecht en ben op maandag, dinsdag en soms woensdag of donderdag op locatie - in het verre hokje op de gang van Onderwijswetenschappen. Ik ben altijd in voor samen lunchen, dus kom vooral langs als je op zoek bent naar lunchgezelschap :)

Ik kijk ernaar uit om jullie te leren kennen. Hopelijk tot snel, Sophia

Hannah Dorsman

Hi! My name is Hannah and from the beginning of July I will start my PhD project at the THRIVE study in Leiden. My project will focus on social information processing of young adults exposed to childhood trauma. Besides my professional interests, I love to have dinner parties with my friends, play sports (either the gym or running) and travel. I am really forward to meeting you all!