Pilot Extracurriculair vak What’s Next stopt

11 juli 2024

Het pilotproject What’s Next stopt per 31 juli 2024. Dit extracurriculaire vak om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt werd vanaf 1 februari 2023 aangeboden aan zowel bachelor- als masterstudenten en had een beoogde looptijd tot 1 februari 2025. Na het eerste semester en opnieuw in februari 2024 is de pilot geëvalueerd. Uitkomst van de evaluatie is dat de pilot vroegtijdig wordt beëindigd.

Uitkomst evaluatie

Uit de evaluatie is onder andere gebleken dat zich ieder semester opnieuw te weinig studenten inschreven voor het vak, ondanks diverse inspanningen om What’s Next bij studenten onder de aandacht te brengen. Daarnaast speelden praktische overwegingen een rol, zoals uitdagingen bij de roostering en wisselingen in de bestaffing van het vak. Tot slot heeft de pilot niet geleid tot de beoogde duurzame verweving van het vak in de curricula van de deelnemende opleidingen, wat als doel had om het vak toekomstbestendig te maken.

Voorbereiding op de arbeidsmarkt blijft een thema dat aandacht verdient binnen onze faculteit. Opleidingen worden aangemoedigd om mogelijkheden te bieden om binnen het curriculum studenten voor te bereiden op een carrière na de studie.