Leiden University Global Fund opent eerste seedfunding call op 1 september

1 september 2024

Werk jij veel met partneruniversiteiten in Afrika, Azië of Latijns-Amerika en wil je verder bouwen aan deze relaties? Kijk dan of jouw activiteiten in aanmerking komen voor de seedfunding van het Leiden University Global Fund (LUGF). De call for proposals is open van 1 september tot 31 oktober.

Aanmelden

LUGF biedt maximaal 15.000 euro seedfundig voor onderwijs-, onderzoeks-, en outreachprojecten met geselecteerde academische partners in Afrika, Noord- en Zuidoost Azië en Latijns-Amerika. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Als je hieraan voldoet, vind je er ook instructies voor aanmelding.

Over het LUGF

Het LUGF is opgericht ter ondersteuning van de universitaire ambitie om waardevolle, internationale partnerschappen aan te gaan en te onderhouden, om zo zelf te groeien en wereldwijd impact te maken. Denk bijvoorbeeld aan innovatieve onderwijsprojecten en onderzoeksactiviteiten met lokale outreachprogramma’s. Of aan studenten en medewerkers die de kans krijgen om hun kennis te verscherpen in een internationale setting.

Jaarlijkse seedfund

Een van de kroonjuwelen van het LUGF is het jaarlijkse seedfund voor regionale samenwerking. Door middel van kleine beurzen (tot 15.000 euro), worden gezamenlijke activiteiten met geselecteerde partners in Afrika, Azië en Latijns-Amerika gestimuleerd. Er is veel potentie voor groei in deze regio’s en door intensief samenwerken met academische en niet-academische instellingen in het Globale Zuiden worden er stappen gezet naar een betere wereld. Lees meer over het LUGF en de call for proposals.