Blended onderwijsondersteuning op één adres

23 september 2024

Vanaf 1 oktober verandert de ondersteuning bij blended onderwijs. En dat is goed nieuws: het gaat er namelijk makkelijker op worden voor docenten. Tot op heden konden docenten voor sommige onderwerpen rondom blended onderwijs bij Psyblend terecht en voor andere onderwerpen bij  SOLO. Vanaf 1 oktober wordt dat één adres: SOLO.

Kennis gebundeld

Door het samenvoegen van Psyblend en SOLO wordt er een grote hoeveelheid aan kennis gebundeld. De faculteit wil door de blended onderwijsondersteuning onder te brengen bij SOLO een goede verbinding tussen instituut, faculteit en centraal realiseren. De verwachting is ook dat dit op facultair niveau meer inzicht geeft in de behoeften van de docenten en daarmee een beter afgestemd facultair ondersteuningsaanbod. In de transitieperiode (1 oktober - 31 december) zal een student-assistent van Psyblend meegaan met de overgang naar SOLO. Op deze manier wordt er gezorgd voor continuïteit en kwaliteit van de ondersteuning.

On- en offline ondersteuning

Daarnaast levert de samenwerking een efficiëntieslag op: docenten hoeven nu nog maar bij één afdeling aan te kloppen in plaats van twee. Door de korte lijnen met centraal en een fysiek loket met fulltime bezetting is er zowel on- als offline menskracht aanwezig om docenten te helpen met vragen rondom blendend onderwijs.

Einde Psyblend

Deze veranderingen houden in dat Psyblend ophoudt voort te bestaan. Tot en met 30 september kunnen docenten nog bij Psyblend terecht, daarna kunnen alle vragen rondom blended onderwijs gesteld worden aan SOLO. Alle lopende vragen bij Psyblend zullen worden overgedragen.

Lees hier hoe je contact opneemt met SOLO en wat de openingstijden zijn.