Deel jouw taal en cultuur-expertise!

12 september 2024

Wist je dat de vaksteunpunten Nederlands en Moderne Vreemde Talen zich actief inzetten om de kloof tussen het voortgezet en wetenschappelijk onderwijs te overbruggen? Dit doen wij door middel van diverse inspirerende activiteiten, zoals een boekenclub, expertisemiddagen en profielkeuzedagen, waarbij zowel leerlingen als docenten uit het vo kunnen profiteren van onze expertise en (alvast) kennis kunnen maken met onze faculteit. Maar dat kunnen we niet zonder jullie! Heb je of ken je initiatieven, activiteiten, materialen of ideeën op het gebied van taal en cultuur die geschikt zijn voor docenten en/of leerlingen in het voortgezet onderwijs? Laat het ons weten!

Ook zoeken we docenten en/of studenten die een werkgroep willen geven op de tweede profielkeuzemiddag Kies een Taal! op dinsdag 21 januari. Tijdens deze middag, voor 3vwo-leerlingen en hun docenten, ontdekken leerlingen hoe leuk, veelzijdig en uitdagend het is om een taal te studeren. Ze nemen deel aan werkgroepen over een taal en cultuur van hun keuze en ontdekken wat de mogelijkheden zijn na een talenstudie. De eerste editie in januari 2024 was een groot succes. Wil je een bijdrage leveren? Laat het ons weten of neem contact op voor meer informatie.

Onze eerstvolgende activiteit is een expertisemiddag vo-docenten over de kracht van meertaligheid, op vrijdag 20 september. Geïnteresseerden zijn van harte welkom!