Maand van de vakbond: word nu lid met korting

5 september 2024

Lid zijn van een vakbond is belangrijk. De vakbonden onderhandelen, namens jou, met de werkgever over jouw arbeidsvoorwaarden. Deze collectieve arbeidsvoorwaarden worden vastgelegd in de CAO Nederlandse Universiteiten.

Lidmaatschap is zeker in deze woelige tijden van belang: je versterkt je positie als universitair medewerker en kunt meepraten over de veranderingen die op ons afkomen. Hoe meer mensen lid zijn, hoe sterker de stem van de vakbonden en die van jou. Ook kan een vakbond je advies geven of juridisch ondersteunen in moeilijke situaties, bijvoorbeeld bij een conflict met je werkgever.

In het CAO-akkoord is afgesproken dat de werkgever een vast bedrag van €100 netto van jouw contributie betaalt als je tijdens de Maand van de vakbond, nu in september én oktober, lid wordt. Een extra reden om nu lid te worden en te profiteren van alle voordelen van een vakbondslidmaatschap! Bekijk daarom eens de websites van de drie bonden die actief zijn aan de Universiteit Leiden – AOb, FNV en CNV – en word in september of oktober nog lid!

Let op: als je de vakbondscontributie wilt verrekenen via het keuzemodel, kun je het bedrag van de tegemoetkoming hier niet in meenemen. Voorbeeld: de vakbondscontributie bedraagt op jaarbasis €300. Je hebt een tegemoetkoming ontvangen van €100. Dan kun je nog € 200 verrekenen via het keuzemodel. Lees hier hoe je de kosten van je vakbondscontributie kunt laten verrekenen.