Benoeming nieuwe Dean Leiden Law Academy

17 oktober 2024

Het is met groot genoegen dat het faculteitsbestuur prof. Egbert Koops mag benoemen als de nieuwe Dean voor de Leiden Law Academy (voorheen JPAO). Daarmee neemt hij het stuur over van prof. Jean-Pierre van der Rest.

Onder leiding van Jean-Pierre van der Rest lag de focus vooral op het stabiliseren en optimaliseren van de afdeling. Met de komst van de nieuwe Dean Egbert Koops, breekt nu een nieuwe fase aan. Deze fase zal zich richten op het vergroten van de zichtbaarheid, het versterken van samenwerkingen en het verder uitbouwen van relaties binnen het KOG en daarbuiten, met name in de regio Leiden en Den Haag. Door kansen in nieuwe markten tijdig te signaleren en innovatieve onderwijsinitiatieven te ontwikkelen, willen we de positie van de Leiden Law Academy verder versterken.

De afgelopen twee jaar heeft de Leiden Law Academy (voorheen JPAO) een nieuwe koers ingezet met de vorming van een geheel nieuw team. Hierdoor is een stevige basis gelegd en is de stafdienst financieel stabiel en goed draaiende. De eventmanagers nemen daarnaast graag het werk rondom de organisatie van congressen en events uit handen van de instituten.

Zo wordt er toegewerkt naar een faculteit die Leven Lang Ontwikkelen (LLO) beschouwt als een waardevol en vast onderdeel van haar maatschappelijke taak. Samen bouwen we aan de toekomst van het postacademisch onderwijs!

Het faculteitsbestuur bedankt Jean-Pierre van der Rest voor al zijn inzet en wenst Egbert Koops veel succes toe in zijn nieuwe rol als Dean van de Leiden Law Academy.

Namens het faculteitsbestuur,

Suzan Stoter, decaan