Nieuwe meetups AI @ Universiteit Leiden

24 oktober 2024

Generatieve AI (GAI) is een blijvertje. Dat betekent dat we zullen moeten leren hoe je onderwijs geeft in een wereld met GAI. In het afgelopen jaar is er veel gezegd over hoe je GAI niet moet gebruiken, maar de vraag blijft: hoe kun je GAI integreren in jouw onderwijs zodat het jou en je studenten ten goede komt? Daarom slaan ECOLe (FGW), FLO (FGGA), SEEDS (FWN), en SOLO (FSW) de handen ineen om tweemaandelijks AI meetups te organiseren voor docenten.  Kom langs en deel je good practices en ervaringen met AI. Luister naar de stand van zaken en de huidige inzichten over AI in het onderwijs.

FSW trapt deze serie bijeenkomsten af op 21 november van 16:00 tot 17:00 in het Living Lab (Pieter de la Court gebouw). Onze eerste spreker is Francesco Walker, universitair docent bij Cognitieve Psychologie. Hij zal zijn ervaring met AI in het onderwijs delen en vertellen over zijn recente publicatie over het vertrouwen van studenten in ChatGPT.

Toekomstige data

De voorlopige planning is als volgt:

• 21 januari, FWN (Leiden)
  • maart, FGW (Leiden)
  • 12 mei, FGGA (The Hague)
  • juni/ juli, LLInC (ntb)

Hou voor meer informatie de agenda in de gaten!

Zelf je ervaring delen?

Heb jij GAI succesvol gebruikt in je onderwijs en denk je dat andere docenten van jouw ervaring zouden kunnen profiteren? Laat het ons weten, we zijn altijd op zoek naar enthousiaste docenten die hun inzichten kunnen delen tijdens deze meet-up serie of een toekomstige reeks! Neem hiervoor contact op de support desk van je faculteit (voor FSW is dat bv SOLO: solo@fsw.leidenuniv.nl.)