Tijd voor je jaargesprek? Bereid je goed voor!

22 oktober 2024

De komende maanden is het voor veel medewerkers tijd om een GROW-jaargesprek te voeren. GROW is dit facultair jaar universitair ingevoerd en staat voor Gesprekken over Resultaat, Ontwikkeling en Welzijn. Een kans om open met je leidinggevende te praten over je werk, ontwikkeling en welzijn.

In het gesprek kijk je terug op het afgelopen jaar én blik je vooruit. Daarom is het belangrijk dat het gesprek goed wordt voorbereid. Maar hoe doe je dat? Hieronder vind je een stappenplan;

1. Je kunt zelf het gesprek met je leidinggevende inplannen. Je ontvangt een reminder via de mail als het weer tijd is voor je jaargesprek. Ook tussentijds kun je altijd het initiatief nemen om met je leidinggevende in gesprek te gaan.
  2. Via de GROW toolkit vind je een handleiding om je voor te bereiden op je startgesprek of jaargesprek. Hierin vind je alle informatie die je nodig hebt.
  3. Via de GROW-tegel in het serviceplein vul je ter voorbereiding op het gesprek het “Verslag Jaargesprek” in. In dit formulier reflecteer je op de resultaten die je in de afgelopen periode hebt bereikt, je ontwikkeling en je welzijn. Ook kijk je vooruit en denkt na over jouw (team)bijdrage en wensen voor de komende periode.
  4. Via de GROW-tegel vind je voorbereidingsvragen die je kunnen helpen met het invullen van het verslag;
  1. Ter voorbereiding op het gesprek kun je anderen om feedback vragen. Gebruik hiervoor het feedback formulier.
  2. Stuur uiterlijk één week van tevoren het verslag naar je leidinggevende via de GROW-tegel op het Serviceplein. Dit wordt tijdens het GROW-gesprek als basis gebruikt.

Veel succes met het GROW-gesprek!

Bekijk ook dit instructiefilmpje over het maken van een GROW-verslag.