ICT
Migratie van 4-cijferige telefoonnummers naar Teams
Wat gaat er gebeuren?
De functionaliteit van de vaste telefoons gaat over naar Teams. Dit proces gaan we in 3 stappen uitvoeren:
- Stap 1: op 3 december wordt de eerste groep van 180 medewerkers, die 4-cijferige nummers hebben, aan Teams toegevoegd. Iedereen in die groep krijgt een e-mail om aan te kondigen dat dit gaat gebeuren.
- Stap 2: in Q1/ 2025 wordt een 2e groep medewerkers, waarvan we weten dat ze een 4-cijferig nummer hebben overgezet naar Teams.
- Stap 3: Ook in Q1/ 2025 Personen die nog geen 4-cijferig nummer hebben krijgen er een toegewezen.
Waarom doen we dit?
De huidige telefooncentrale van de universiteit is -end of life- en wordt niet vervangen. Er is besloten om de functionaliteit te verplaatsen naar Teams.
Hoe ziet de nieuwe functionaliteit eruit?
In Teams is na de omzetting bij “Calls” een keypad zichtbaar, met daaronder je nummer:
Belangrijk om te weten:
- Met het keypad kan je uitgaand (extern) bellen via Teams, vergelijkbaar met interne Teams Calls.
- Gebelde nummers verschijnen in de Call History en kunnen worden opgeslagen als Contacten.
- Binnenkomende gesprekken kan je opnemen zoals je ook een Teams call opneemt.
Meer informatie over gebruik en doorschakelingen wordt in de e-mail meegezonden.