Technische problemen zijn verleden tijd met de Teacher Support Desk
Voor veel docenten zijn ze redders in nood: de mensen van de Science Teacher Support Desk. Zijn er technische problemen? Dan schieten zij direct te hulp. Veerle Warnders is een van hen en vertelt wat er zo leuk is aan haar baan.
In september 2020, midden in de coronapandemie, besloot de afdeling Science Onderwijs- en Studentzaken een nieuwe tak op te richten: de Teacher Support Desk. Een goede zet, want met al dat online lesgeven bleek deze nieuwe vraagbaak voor veel docenten een geschenk uit de hemel.
Dankbare docenten
Inmiddels is het onderwijs weer deels fysiek. Maar ook hybride onderwijs brengt de nodige (technische) moeilijkheden met zich mee, weet Veerle Warnders. Sinds februari dit jaar ondersteunt zij docenten bij het lesgeven; van het klaarzetten van webcams tot het verhelpen van technische storingen. ‘Het is dankbaar werk om te doen, omdat docenten vaak heel blij zijn met onze hulp.’
Eindelijk op de campus
Sinds september werkt Warnders fulltime op de campus. ‘Die eerste paar weken waren ontzettend druk, omdat iedereen het hybride onderwijs onder de knie moest krijgen. Gelukkig wisten de docenten onze afdeling goed te vinden.’ Warnders is blij om weer in Leiden te zijn. ‘Ik krijg er veel meer energie van. Je ziet echt wie je helpt, in plaats van dat je naar een schermpje kijkt.’
Docenten hebben geluk: als het aan Warnders ligt blijft ze nog lang bij de Teacher Support Desk. ‘Het werk is ontzettend leuk en we hebben een fijn team, dus ik zit hier helemaal op mijn plek!’
Foto: Pim Rusch