Bingo, barista en borrelen: een geslaagde We are Science Week

Drie dagen lang stond W&N in het teken van de We are Science Week: hét community-event vol leuke activiteiten voor onze medewerkers en studenten. Naast de befaamde Beat the Professor PubQuiz kon je dit jaar in de binnentuin yogalessen volgen van het USC, ontsnappen uit Einstein’s Escaperoom en uit volle borst meezingen tijdens karaoke in De Fusie. Bekijk hier het fotoverslag van de We are Science Week 2024!

Tussen colleges en drukke afspraken door even ontspannen? Dat kon op dinsdag en donderdag tijdens een les Yin Yoga door het USC.

In de binnentuin kon je diverse spellen spelen, zoals tafelvoetbal, mega vier op een rij en corn hall.

Daarna kon je een lekkere bak koffie halen bij een echte barista. Een cappuccino, een latte macchiato of een chai: Guus maakte het allemaal!

Altijd al een Leiden Science shirt willen hebben? Op dinsdag en donderdag deelden we oude jaarshirts uit. 2020, 2021 of 2022, ze kwamen allemaal voorbij. Veel studenten en medewerkers grepen hun kans en namen een shirt mee naar huis.

Dinsdagavond was het tijd voor de befaamde Beat the Professor PubQuiz! Ondanks dat men voor aanvang even de regen moest trotseren om een frietje te scoren bij Henk Patat, zat het hele atrium bomvol met gegadigden voor de wisseltrofee. Maar wie o wie nam ‘m uiteindelijk mee naar huis?

Tot op het laatste moment bleef het spannend, maar uiteindelijk trok team LST & MST Power aan het langste eind. Zij zijn dit jaar de winnaars van de Beat the Professor PubQuiz! Gefeliciteerd!

3, 65, 89. Bingo! In De Fusie werd met prijzen gestrooid: de een ging met een opblaaskrokodil aan de haal, de ander won gadgets van de Universityshop. Uiteindelijk kon er maar één met de hoofdprijs – een zomerabonnement van het USC – naar huis. Gefeliciteerd allemaal! En dank aan onze sponsors: de Universityshop en het USC! Na de bingo werd de avond afgesloten met karaoke.

Ook dit jaar waren de poffertjes weer een groot succes! Als je een portie wilde scoren, dan moest je wel aansluiten in een lange rij…

Maar dat was het waard, want ze waren om te smullen!

Beter worden in schrijven? In de binnentuin stonden de schrijfcoaches van W&N klaar om te vertellen hoe zij kunnen helpen. Het delen van een eigen tip werd beloond; een draai aan het Rad van Fortuin bepaalde met welke prijs je naar huis ging.

En wie over stalen zenuwen beschikte, kon proberen te ontsnappen uit Einstein’s Escaperoom. Ruim veertig teams deden een poging.

En met succes!