eLaw publiceert zelfevaluatietool leeftijdsverificatie voor de Europese Commissie

Simone van der Hof, hoogleraar Recht en Digitale Technologieën bij eLaw, en Mohammed Raiz Shaffique, onderzoeker en promovendus bij eLaw, hebben een zelfevaluatietool leeftijdsverificatie gepubliceerd voor de Europese Commissie.

Deze zelfevaluatietool, opgesteld in samenwerking met het European Schoolnet, heeft als doel digitale dienstverleners te begeleiden bij het nemen van beslissingen met betrekking tot leeftijdsverificatie op een manier die de rechten respecteert, zodat kinderen een veilige en plezierige online ervaring kunnen hebben. De tool bestaat uit een vragenlijst en een handleiding en is beschikbaar op het  Better Internet for Kids+ portal.

Afbeelding: Better Internet for Kids