Gianclaudio Malgieri geeft keynote speech over fundamentele rechten en kwetsbaarheid aan de Universiteit Maastricht

Dr. Gianclaudio Malgieri, universitair hoofddocent Recht & Technologie bij eLaw en co-directeur van de Brussels Privacy Hub, zal een keynote speech geven aan de Universiteit Maastricht. Deze keynote is onderdeel van de Maastricht Experience Week, die zich richt op de "Toekomst van Privacy, Cybersecurity en Data Management." Deze serie wordt georganiseerd door de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en behandelt belangrijke onderwerpen op het gebied van digitale rechten, gegevensbeheer en cybersecurity.

De speech van Dr. Malgieri zal de verbanden tussen menselijke kwetsbaarheid en fundamentele rechten in de context van gegevensbescherming en de AI Act bespreken, waarbij huidige uitdagingen en mogelijke toekomstige ontwikkelingen worden belicht. De presentatie, getiteld "Human Vulnerability and Fundamental Rights: From Data Protection to the AI Act," vindt vandaag (16 mei 2024) plaats om 10:30 uur in conferentieruimte Kap2 1.009 van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Voor meer informatie over dit evenement en andere sessies gedurende de week, verwijzen wij u naar de website van ECPC Maastricht.